مورخ ۲۴ آذرماه ۱۴۰۲.

سرپرست برنامه: سید علی عبداللهی

کمک سرپرست: شهروز گلشن

سایر همنوردان: شهاب بیات بارونی فرزاد بازرگان اسحاق بامداد نگار رمضانی زهرا یعقوبی سحرناز رحیمی

گزارش به قلم سید علی عبداللهی.

با اعلام برنامه ورزاب در کانالهای اطلاع رسانی باشگاه برای اجرای برنامه تعداد ۸ تن از همنوردان اعلام‌آمادگی کردند.

به سان برنامه قبلی باز هم توسط شورای باشگاه تصمیم بر اجرای برنامه با خودرو شخصی گرفته شد و یک‌خودرو در ساعت ۴ بامداد در میدان آرژانتین و خودرو دیگر در شرق تهران خیابان دماوند با همنوردان‌قرار گذاشتیم. بعد از سوار کردن همنوردان در هر دو خودرو در ساعت ۴:۳۰ صبح بعد از پل روی جاده لشگرک دو خودرو بهم‌رسیده و بسمت لالان‌حرکت‌کردیم. بعد از ورود به روستای لالان‌یکی از خودرو ها بجهت برف و یخزدگی خیابان بعد از مسجد تا پل ابتدای مسیر نتوانست حرکت‌کرده و بنابراین خودرو را داخل روستا پارک‌کرده و با کوله های آماده بسمت پل حرکت‌کردند.

ما ۴ نفر که توانسته بودیم‌با خودرو تا کنار پل برویم‌منتظر دوستان شدیم‌و نهایتا در ساعت ۶ بامداد همگی ۸ تن با سرقدمی آقای علی عبداللهی و عقب داری آقای شهاب بیات پیمایش برنامه را شروع کردیم.

برخلاف پیش بینی های هواشناسی مقدار برف موجود در روستای لالان و سپس مسیر پیمایش کمتر از حد انتظار و نهایتا بطور متوسط حدود ۱۰ سانتی متر بود.

بخاطر شرایط بارشی اعلام شده توسط سایتهای هواشناسی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تفکر بر بارش های بیش از ۲۰ سانتی متر بود و همین موضوع در طراحی مسیر پیمایش درنظر گرفته شده بود.اما پس از مشاهده حجم کم بارش از مسیر نرمال تا چشمه تلخاب پیمایش کردیم. در مسیر کنار منبع سیمانی بالایی و پس از روشن شدن هوا مراسم معارفه انجام شد و مجددا پس از پیمایش در ساعت ۸:۳۰ صبح به چشمه تلخاب رسیدیم.پس از صرف صبحانه و از طریق مسیر طراحی شده بر روی یال مستقیم تا قله ورزاب ۴ صعود آغاز شد. بخاطر آماده نبودن یکی از دوستان سرعت صعود از حد نرمال کمتر بود بنابراین تصمیم بر ادامه صعود با سرعت کمتر ایشان با همراهی آقای بیات‌گردید و

تیم‌اصلی با سرقدمی اقای عبداللهی به صعود ادامه دادیم و در مسیر از طریق بیسیم جویای حال همنوردی که حال عمومی مساعدی نداشت میشدم.اقای بیات با کنترل حال عمومی ایشان متوجه سطح پایین اکسیژن خون ایشان شده و بعد از هماهنگی با سرپرست از ادامه منصرف و راه بازگشت بسمت چشمه تلخاب را در پیش گرفتند.

تیم‌اصلی پس از ادامه مسیر از روی یال و عدم تناسب سرعت پیمایش با زمانبندی از پیش تعیین شده ،سرپرست برنامه از ۲ نفر دیگر از همراهان خواست با همراهی آقای گلشن از ادامه صعود انصراف داده و به سمت چشمه تلخاب حرکت کنند. و تعداد نفرات صعود کننده به ۳ نفر کاهش پیدا کرد. پس از صعود تا ارتفاع ۳۸۶۰ متری و بر روی قله فرعی آبپخشان و قبل از چکاد ورزاب ۴، در ساعت ۱۲:۱۰ سرپرست تصمیم به پایان صعود گرفته و بعد از گرفتن عکس یادگاری بسمت پایین براه افتادیم.

بعد از رسیدن به آقای گلشن و همراهان‌به اتفاق بسمت چشمه تلخاب حرکت‌کرده و بعد از استراحتی کوتاه کنار چشمه تلخاب با سرعت بیشتری بسمت روستای لالان حرکت‌کرده و حدود یک ساعت بعد از اقای بیات که با همنوردمان به روستا رسیده بودند به خودرو ها رسیده و برنامه به پایان رسید.

Shahabbayatbaroniمشاهده نوشته ها

سوابق تحصیلی کارشناسی مدیریت جهانگردی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی و مدیریت ورزشیسوابق حرفه ای – ورزشی ( مهارت ها و دوره ها و مدارک مربیگری ) پایه گذار و رئیس هیئت مدیره موسسه آموزشی ، گردشگری ورزشی توچال – مربی کوهنوردی – مربی کراس فیت – مربی فیتنس و تناسب اندام– مربی بدن سازی و پرورش اندام – لیدر بین المللی گردشگری – کارآموز دوره های IFMGA – مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری و نشریه توچال نیوزصعودهای داخلی و خارجی از صعودهای شاخص وی در زمینه کوهنوردی می توان به فراز یابی به بیشتر چکادهای ایران مخصوصا صعود 3 رخ چکاد دماوند در یک روز و همینطور 17 صعود زمستانه به همین چکاد و در کل بیش از 58 بار صعود به چکاد دماوند از تمامی رخ ها ، 20 صود به چکاد سبلان از تمامی مسیرها و 20 صعود به چکاد علم کوه از 2 رخ م گوناگون اشاره کرد و همینطور صعود تمامی چکادهای خط الراس کوه هزار کرمان – خط الراس جوپار و پلوار کرمان – فراز بر چکاد کولجنو – چکادهای منطقه تخت سلیمان – چکادهای منطقه البرز شرقی – مرکزی و غربی – برخی از چکاد های رشته کوه زاگرس – فراز بر بام های استانهای کشور – قلل خراسان – چکاد های منفرد مرکزی نام برد .از دیگر فراز های ایشان به چکادهای برون مرزی می توان به فراز بر چکاد لنین با بلندای 7134 متر در کشور قرقیزستان و یکی از چکادهای پروژه پلنگ برفی نام برد همچنین فراز بر چکاد لازلادرنیا با بلندای 6148 متر -کازبکی گرجستان با بلندای 5047 متر- آراگاتس ارمنستان با بلندای 4090 متر نام برد .ایشان در پی اتمام پروژه پلنگ برفی و همینطور فراز بر بلندای 7 قاره و نیز ورود به باشگاه 8000تایی ها پس از فراز بر تمامی 14 چکاد 8000 متری دنیا می باشد .علاقه مندی ها کوهنوردی – سفر به نقاط ناشناخته – سنگنوردی – دیواره نوردی – غارنوردی – دره نوردی – اسکی – پاراگلایدر – پرواز – فوتبال – شنا – دوچرخه سواری – هیچ هایک – گردشگری ماجراجویانه – سفر به قطب جنوب – اتمام پروژه پلنگ برفی – فراز بر 14 چکاد 8000 متری دنیا – گردشگری سلامت و ………..